درباره وبلاگ

عشق یعنی اشک توبه در قنوت خواندنش با نام غفار الذنوب عشق یعنی چشمها هم در رکوع شرمگین از نام ستار العیوب عشق یعنی سر سجود و دل سجود ذکر یا رب یا رب از عمق وجود . . . ----------------------------------- یارب ز تو دل به هرکه بستم توبه بی یاد تو هرکجا نشستم توبه صدبار شکستم و ببستم توبه زین توبه که صدبار شکستم توبه ----------------------------------- به شهرعاشقانه ی ماخوش اومدین ماسعی می کنیم بهترین مطالب رو ازخدا.ازآرامش.ازعاشقی براتون بزاریم ممنون ازخوبیتون
آخرین مطالب
نويسندگان
شهرعاشقی
هرچی دل تنگت بخواد
یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:50 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

Garlic

نام علمی     Allium sativum

کلیات گیاه شناسی

 

سیر گیاهی است علفی و دائمی که ساقه آن تا ارتفاع 40 سانتیمتر نیز می رسد . قسمت زیر زمینی آن متورم و مرکب از 5 تا 12 قطعه و محصور در غشاهای نازک و ظریف برنگ خاکستری مایل به سفید می باشد . برگهای آن باریک و نواری شکل برنگ سب تیره و گلهای آن کوچک و صورتی رنگ که بصورت یک چتر در انتهای ساقه ظاهر می شود .

 

سیر وپیاز رابطه ای نزدیک با هم دارند که شاید بدلیل بوی بد آنها می باشد .

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:49 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

FLixweld

نام علمی     Descurainia sophia

کلیات گیاه شناسی

 

خاکشیر گیاهی است علفی یکساله یا دو ساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر نیز می رسد . پائین گیاه کرک دراست در حالیکه بالای آن بدون کرک می باشد .

 

تخم این گیاه که همان خاکشیر است ریز و کمی دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد یکی از آنها قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و دیگری برنگ قرمز تیره می باشد .



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:48 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

FLAX SEED

نام علمی     Linum usitatissimum

کلیات گیاه شناسی

 

امروزه گیاه کتان در منطقه وسیعی از اروپا و آُیا می روید . ازاین گیاه استفاده های زیادی بعمل می آید . از الیاف آن برای یافتن پارچه  استفاده می شود . پارچه کتان برای البسه مخصوصا در تابستان نوعی مناسب بشمار می رود .

 

کتان گیاهی است که از قدی الایام شناخته شده و بکار میرفته است . حتی پرورش آن  در مصر در حدود پنج قرن قبل از میلاد مسیح معمول بوده است .



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:47 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

Fig

نام علمی     Ficus carica

کلیات گیاه شناسی

 

درخت انجیر از زمانهای بسیار قدیم وجود داشته و از آن استفاده زیادی می شده است . در تورات از این درخت نام برده شده و اشعیای نبی یکی از انبیای بنی اسرائیل خرقیا پادشاه آن زمان را در حدود 700 سال قبل از میلاد با انجیر مداوا کرده است .

 

درخت انجیر بومی آسیای غربی و کشورهای مدیترانه است و از آنجا به عربستان ، سوریه و اسرائیل برده شده است .



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:46 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

Fenugreek

نام علمی     Trigonella gracum

کلیات گیاه شناسی

 

شنبلیله سبزی اصلی قورمه سبزی ، غذای مطبوع ایرانی است . این گیاه در نواحی مختلف ایران ، مصر ف هند ف الجزیره ، ایتالیا و اسپانیا می روید . شنبلیله دارای مواد چرب ف مواد نشاسته ای ، مواد ازته ، مواد فسفره و مادهای بنام گونل لین می باشد ..

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

FENNEL

نام علمی     Foeniculum vulgare

کلیات گیاه شناسی

 

رازیانه گیاهی است معطر ، علفی و دوساله که ارتفاع آن تا 2 متر می رسد ساقه آن دارای شیارهای هم دریف و موازی می باشد برگهای آن نازک و نخی مانند شود است گلهای رازیانه زرد وبصورت خوشه در انتهای ساقه ظاهر می شود . یوه رازیانه کوچک و بطول حدود 8 میلیمتر و عرض 3 میلیمتر بوده و دارای بوئی معطر و طعمی شیرین می باشد .

 

رازیانه درمناطق مدیترانه ای بخوبی رشد می کند و در ایران در مناطق شمالی کشور در دامنه های کوههای البرز بطور خورد می روید .



ادامه مطلب ...